Top 5 Wednesday (26)


Днешният топ 5 е с изключително сладка и приятна тема и нямаше как да я пропусна, а именно - детски книги. Имам множество любими детски заглавия, защото благодарение на родителите си израснах сред книги, което прави и задачата ми да ги огранича до пет - трудна.

5.Лили Чудото от Книстер - Нямаше как да не започна с тази забавна, щура и изпълнена с приключения детска поредица! Възрастта, за която я препоръчвам е 7-11 г. - самата аз бях запленена от поредица именно на тази възраст. Сега, когато се сещам с какъв интерес разлиствах страниците тогава, изпитвам голяма носталгия. И съм мъъъничко тъжна, защото майка ми ми бе купила почти цялата колекция, но по време на множеството премествания съм изгубила голяма част от тях и в момента у мен са само 4 романа от поредичката :(

4."Чернишка" от Емилиян Станев - Това може би е първата книга, която ме е разплакала! "Чернишка" беше едно много сладко и симпатично четиво, а малкото лисиче до такава степен ме е спечелило, че по разкази на близки съм препрочитала книжката няколко пъти.

3."Алеа Аквариус: Повикът на водата" от Таня Щевнер - А ето и нещо по-съвременно, което всъщност излезе преди няколко дни. "Повикът на водата" поднася както една щура компания, изживяваща множество морски приключения, така и някои сериозни теми като замърсяването, което ме кара да я препоръчвам горещо за по-малките! Ревюто ми може да прочетете тук.

2."Пипи Дългото чорапче" и "Карлсон, който живее на покрива" от Астрид Линдгрен - И отново се връщам към детските си години с тези две класики. Едва ли има човек, който да не е чувал за тези два невероятни романа на Линдгрен. Те със сигурност направиха детството ми по-цветно и забавно!

1.Приказки от Ханс Кристиан Андерсен - Завършвам с една книга, която ми е четене и имам още от преди да се науча да чета, а именно - сборникът с приказки на Андерсен. Влюбена съм в приказките още от малка (тази любов продължава и до ден днешен) и от всички автори на приказки Андерсен ми е любим! Карала съм майка ми хиляди пъти да ми чете "Малката кибритопродавачка"  (любимата ми негова приказка, колкото и тъжна да е), "Снежната царица", "Дивите лебеди", "Палечка"... 

Други детски книги, които обичам също толкова много, колкото споменатите по-горе са поредиците за Пърси Джаксън и Хари Потър (разбира се!), "Двойната Лотхен" от Кестнер, "Задната къща" от Ане Франк (<3333), "Хайди и Клара" от Йохана Спири и "Ласи" от Ерик Найт

Коментари