Top 5 Wednesday (23)



~ Здравейте! ~
Този месец за жалост не направих нито един топ 5 (липса на време, идеи, интерес), но днешната тема ме грабна и ми се стори доста интересна за писане, а именно - топ 5 автори, от които искам до прочета повече. Авторите далеч не са 5, но отново някак си се сместих в това число и ето кои от тях подбрах:

5.Либа Брей - Прочела съм и двете издадени в България нейни книги - "Кралици на красотата" и "Ясновидците", и О. Боже. Мой. Обичам стила на писане на тази жена! Двата романа всъщност са коренно различни един от друг - докато "Кралици на красотата" е преизпълнен с хумор, сарказъм, безумни ситуации на един необитаем остров, но и разисква сериозни теми от настоящето, то "Ясновидците" е роман, развиващ се в Ню Йорк през 20-те години на 20-ти век, в който присъства известна доза фентъзи елемент, мистерия, драма и зловещи нишки. И след като тези две, толкова различи една от друга, книги ми харесаха, съм убедена, че ще се влюбя и във всичко друго, което авторката е написала!

4.Брандън Сандерсън - След двете части на "Легион" беше неизбежно да не поискам да се гмурна и в някой друг роман на автора. Чела съм наистина страхотни отзиви за друга негова поредица - "Последната империя", така че скоро... много скоро се надявам да се потопя и в този негов свят.

3.Джон Гришам - Изненада! От Джон Гришам съм чела единствено "Признанието" и то отдавна, наистина отдавна. Но в главата ми се е запечатала цялата история, а като се познавам, това си е много. Гришам е любимият автор на баща ми, а стилът му на писане ми допадна, така че скоро ще му дам отново шанс. А пък и имаме цял един голям рафт, посветен на неговото творчество - срамота ще е да не прочета поне още един негов роман.

2.Дженифър Донъли - Следящите редовно блога ми, надали са изненадани от това, че тя присъства в класацията. Донъли е една от най, най-любимите ми авторки, която тотално ме спечели с романа си "Революция". След това изживях известно разочарование със "Северно сияние", но реших отново да ѝ се доверя с "Тези плитки гробове", с която се влюбих за втори път в авторката. Истината е, че харесвам стила ѝ и героите, които е създала във всеки един от трите романа (с втория имам проблем със сюжета, историята), така че вярвам, че ще се влюбя и в другите ѝ романи.

Иии преди първото място (което не е точно първо, защото искам еднакво много да прочета повече книги от всеки един от споменатите автори), ще кажа няколко имена на други автори, от които искам да прочета още, но без да се обосновавам (защото иначе постът би станал сууупер дълъг): Наоми Новик, Морган Роудс, Мари Лу, Дона Тарт, Дженифър Смит......

1.Фредерик Бакман - От дълго време се каня да се захвана с "Баба праща поздрави" и "Човек на име Уве", защото ЗНАМ, просто ЗНАМ, че ще ми харесат. Фредерик Бакман просто има един такъв... докосващ душата стил на писане. "Брит-Мари беше тук" е книгата, която ме запозна с автора и ме очарова, а кратката новела "Пътят към дома става все по-дълъг" успя за някакви си 60-тина страници да се настани в сърцето ми. 

Коментари

  1. Напълно подкрепям мнението ти за Либа Брей - тази жена пише великолепно! Дженифър Донъли е друга моя любимка, която мисля, че не получава достатъчно внимание. А за Брандън Сандерсън нямам какво повече да кажа, щом вече си си харесала нещо от него, съм сигурна, че ще се влюбиш и в "Последната империя". <3

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар