Моят топ 5 на книгите, прочетени през 2016 г.

credit

Здравейте! Дойде краят на годината, а заедно с това и времето за годишната книжна равносметка. Тази година успях да прочета 80 книги (в Goodreads все още се водят 78), а в този пост смятам да говоря само за тези 5 от тях (реших да е на принципа на T5W), които се превърнаха в любими мои заглавия. Признавам, че беше наистина труден избор, защото прочетох удивителни романи тази година, но все пак ето кои от тях ме впечатлиха и докоснаха най - силно:

~ Тайната история от Дона Тарт - РЕВЮ. Започвам с тази книга, защото тя все още живее в мен, заедно с героите и сюжета си. Писането на Дона Тарт е като наркотик и дори в момента, когато чета друга нейна книга - "Щиглецът", искам още и още. Уменията ѝ да създава толкова поглъщащи и шокиращи истории, толкова уникални персонажи, са неоспорими!

~ Лейди Полунощ от Касандра Клеър - РЕВЮ. Беше невъзможно първата книга от най - новата поредица на Каси Клеър да не се превърне в моя любимка! Изумително е как Клеър успява да изгражда винаги персонажи, към които да се привържа толкова много! Силната Ема и артистичния Джулиън бързо-бързо се превърнаха в мои любимци, а най - новите приключения от света на ловците на сенки, ме накараха да изтръпвам от напрежение! За пореден път Касандра Клеър демонстрира и чувството си за хумор, прибавяйки огромна доза сарказъм към качествата на героите си. Въпреки завидния си обем, прочитането на книгата се случи неусетно, а след него дойде и дългото чакане за следващата...

~ Крадецът на книги от Маркъс Зюсак - РЕВЮ. За този изключителен роман мога да говоря тооолкова много! Действието в книгата се развива по времето на Втората световна война, а най - интересното е, че е разказана от името на Смъртта. Четенето беше болезнено, а белезите, които ми остави, вероятно са за цял живот. Красиво написана книга, засягаща сериозни теми по един човешки и трогателен начин. Проследяваща множество човешки съдби, героите и драматичните им истории се настаниха в сърцето ми, поради което нямаше как този роман да отсъства от списъка с книги, оставили най - голям отпечатък върху мен през 2016.


~ Гънка във времето от Маделин Ленгъл - РЕВЮ. Книгата, която препоръчвам за всички възрасти! Независимо, че главните герои са деца, а и самият стил на писане напомня този на детските романи, книгата всъщност разглежда доста от проблемите на обществото. Тя предразполага към размисли на всевъзможни теми, включвайки в себе си много различни и оригинални елементи. Обожавам и многопластовите персонажи, които авторката е изградила и това, че главните герои, които са деца, често изглеждаха много по - разумни от възрастните. Развиваща въображението по един изцяло нов начин, това е поредната история, която ще помня дълго!


За жалост, ми остана само една позиция, но тъй като любимите ми романи са много повече от пет, няма как да не спомена заглавия като "Светлината, която не виждаме", която бих сравнила с "Крадецът на книги", но само по отношение на това колко красив стил на писане имаше авторът и времето, в което се развиваше действието - отново Втората световна война. Една поредица също се настани в сърцето ми, макар и с доста годинки закъснение (въпреки че за нея никога не е късно), а това е поредицата за Хари Потър -  все още ми остават две книги и другата година нямам търпение отново да се гмурна в приключенията из хогуортските коридори. Трилогията "Тъмна дарба" пък ме спечели с големите дози екшън и взаимоотношенията между една от най - симпатичните групички, за които съм чела: тази на Дунди, Руби, Лиъм и Зу. И последно - "Няма да получите омразата ми" - най - искрено написаната книга, която съм чела, но и най - болезнената. 

~ Уаби-саби от Франсеск Миралес - РЕВЮ. Ето, че стигнахме и до последната книга в този "топ 5". Не я оставих за последно, защото я обичам най - малко или пък най - много - честно казано не мога да поставя тези пет книги в каквато и да е било класация - просто обичам всяка една от тях по различен начин и причини. "Уаби-саби" бе най - вдъхновяващият роман, който прочетох тази година и ми отвори очите за много от онези "малки" неща в живота, които всъщност са толкова значими. Обичам да чета книги, в които героят се преоткрива, пътува към себе си, какъвто беше и случаят с тази. 

Коментари

  1. Прекрасен пост ! Подбрала си удивителни книги, към които мисля, че е крайно врме да посегна и аз ! Е, пожелавам ти весели празници и още МНОГО МНОГО успехи с блога ти ^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мнооого ти благодаря! <3 И аз ти пожелавам весели празници и много книжна 2017 - та година :)

      Изтриване

Публикуване на коментар